
Els temes que va tractar eren rellevants i molt bàsics a l'hora. Va fer referencia qüestions relacionades amb el doblatge, no només de diàlegs, també de l'exageració del so de les bombes, situacions on volien aconseguir un so concret, etc.
Com no podia ser d'altre manera, també va parlar de com ha canviat la manera de treballar en els últims cinquanta anys. Per mostrar-nos això, ens va passar el negatiu d'una pel·lícula, destacant com es marcava el so en aquest.
Quan desprès del torn de preguntes l'ambient ja estava més relaxat, va convidar als alumnes que vulguessin a estar durant tot el procés d'un doblatge amb ell. Això evidencia, que per aprendre sobre el tractament del so, s'han de tocar -o almenys veure- els botons. La seva invitació va ser rebuda amb molts bons ulls entre els alumnes i uns quants s'hi van apropar per parlar en ell.
En definitiva, aquesta masterclass va ser una petita introducció al so durant la postproducció que va deixar amb ganes de fer coses més, sobretot en quant a pràctica. Tot i així, una masterclass molt útil i interesant per els qui en el futur volen tenir una mínima relació amb el tema.
Nacho Codinach
una master class que m'agradaria haver assistit. i m'agradaria anar al doblarge!!!
ResponderEliminarAlbert Vilà