
Amb una al·lusió a la nevada del dia 8/3/2010, Jordi Ordóvez va introduir la conferència de “Com fer publicitat als mòbils?”. Jordi alegava que el dia de la gran nevada els mossos d’esquadra no li van solucionar cap dubte, i en canvi, des del seu mòbil, ràpidament, va poder consultar l’estat de tota la situació i les possibles solucions. Alhora, i des de tots els indrets de Catalunya, els usuaris de smartphones pujaven immediatament fotografies de gaudi i de denuncia a Facebook.
El mòbil està permanentment connectat a tots els mitjans. No existeixen limitacions ni de temps ni d’espai. Aquesta evolució del mòbil ha suposat una revolució en molts àmbits, un d’ells la publicitat. Segons Sixto Arias; “l’iPhone és la màquina de vapor, l’impremta dels nostres temps. És el termòmetre de la publicitat, i juntament amb Facebook son la revolució contemporànea”.
El concepte de publicitat al mòbil és completament diferent a la concepció de publicitat tradicional. Un mòbil no és un ordinador, el posicionament de l'usuari respecte aquest és molt més directe i íntim. Les marques ja no contacten amb nosaltres, som nosaltres que ara contactem amb elles. Arribat a aquest punt la feina de publicista encara ara és indefinida i un pèl indecisa, només el temps ens pot donar la resposta. Tot i això, COMUNI.CAT en la seva versió impresa del pròxim dilluns dia 15, publicarà un reportatge aprofunditzant en aquest tema, intentant desvetllar algunes d'aquestes incògnites.
Foto: www.facebook.com
Ferran Pellicer Pont
Una vegada més Jordi Ordóvez ens posa un exemple de com els mòbils ens aporten la novetat tant instantàniament que fins i tot poden provocar canvis en l'inici d'una conferència preparada dies abans. Per altra banda, dir que espero que en el camp de la publicitat la creativitat humana continuï sent el més important. Perquè sinó quin sentit tindria la nostra futura professió?
ResponderEliminarMarta Mallol
jajaja me hace mucha gracia la cita que habéis puesto como título de esta entrada! porqué la verdad es que, desgraciadamente, creo que tiene mucha razón.
ResponderEliminarcreo que la publicidad en los móviles es el futuro, igual que en todos los medios audiovisuales. Pero en el caso del móvil, que al parecer es más importante para nosotros que nuestro DNI, es un gran avance en el mundo de la publicidad, porque captarán la atención de los destinatarios al momento.
marta navarro